Rusty als verpleegster - Reisverslag uit s'Arenal, Spanje van Simone van der Graaf - WaarBenJij.nu Rusty als verpleegster - Reisverslag uit s'Arenal, Spanje van Simone van der Graaf - WaarBenJij.nu

Rusty als verpleegster

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

08 Augustus 2020 | Spanje, s'Arenal

Zaterdag 1 augustus

We zijn enorm goed in relaxen. Het enige wat op het programma staat voor vandaag is een bezoek aan Bauhaus en daarna naar het strand. Maar voordat we het doorhebben is het alweer rond 4 uur voordat we wegrijden. Het is de eerste keer dat ik in de Bauhaus ben. Voor de van/camper/busje (in het Nederlands weet ik niet echt hoe ik het moet noemen maar laten we zeggen dat het de vorm heeft van een vrachtwagen, zelfde soort voorkant heeft maar verder een stuk kleiner is ) kijken we voor onderzoek naar stopcontacten, led lampen, kranen en meer. Ik ben een goede assistent in spullen zoeken  en uiteindelijk na best wat tijd lopen we de deur uit met stopcontacten waar ook USB openingen in zitten en de vloer.

Het is inmiddels half 7 en we besluiten weer naar het allereerste strand te gaan omdat dat het dichtbij is, ook bij het huis. Vandaag heb ik niet zo’n zin in duiken. Ik blijf een beetje bij het strand dobberen en zwemmen en het is heerlijk. Ook niet meer heel warm. Om nog wat zon te pakken klim ik wat hoger de rotsen bij het strand op en heb ik prachtig uitzicht, terwijl Toni met een speciale camera foto’s maakt in het water.

Zondag 2 augustus

Vandaag is Toni’s neefje jarig en rond 11 uur zijn we bij Toni’s ouders in Bunyola. Zijn zus en haar gezin is er al en we geven Joal zijn cadeau. Het zijn zwembandjes bestaande uit drie ringen van een soort schuim, die je van elkaar kan afhalen zodat je met steeds minder kan wennen aan het water. Daarna gaan we gelijk het wat in voordat we lunchen. Als lunch eten we Arroz Negre (zwarte rijst). Dit is rijst met tomaat en zeevruchten, met het inkt van inktvis. Het is even wennen omdat het letterlijk zwart is, maar het smaakt erg lekker. Daarna kijken we als siëste met Galla een superleuke tekenfilm.

Ik ben nog steeds slaperig als we vervolgens nog meer cadeaus uitpakken en het wordt ook steeds benauwder, Weer eet ik te laat een snack en ik besluit een dutje te doen. Daarna maak ik kennis met andere familie van Toni: Fossi en Dovi en zijn petekind Irene, die 9 is. Nog steeds voel ik me overhit en buiten komen de muggen alweer dus ik zit mezelf helaas op dat moment behoorlijk in de weg. Het wennen aan die rare warmte en weten wanneer ik wat moet eten is nog wel erg lastig. Gelukkig is iedereen mega begripvol en ook gaan we niet veel later weg. In de auto wordt ik alleen maar slaperiger en als avondeten eet ik alleen geroosterde brood met lekkere boter zodat ik snel naar bed kan.

Maandag 3 augustus

Vandaag weer een 'kantoordag'. Gelukkig hebben we goed geslapen en we zijn allebei lekker bezig. Veel herinner ik me ook niet meer van die dag, behalve dat het bewolkt was, waar ik zo blij mee was, eindelijk kon alles een beetje gaan afkoelen. Oh en ik heb mijn boek uitgelezen! Van Maria Rosa, de zus van Toni, heb ik twee boeken mogen lenen dus daar kan ik nu mee verder.

Nu herinner ik het me weer. Rond 6u gingen we even fietsen in de buurt. De buurvrouw waar we altijd verse eieren bij halen hebben we gezien en naast de 5 minuten die nodig waren om dit dorp te zien zijn we naar het dorp hiernaast geweest, Saint Jordi. Ik kon de kinderfiets van Maria Rosa van vroeger lenen. Heel leuk, paars met allemaal fluor details. Heerlijk om dit even in fris weer te kunnen doen. Daarna zijn we Mousaka gaan eten. Heel lief, dat had Toni’s moederspeciaal voor Maria Rosa en haar gezin en voor Toni en mij gemaakt :)

4, 5 en 6 augustus

Na een voor ons inmiddels normale werkdag op dinsdag wilden we naar de Leroy Merlin gaan voor een anti muggen apparaat. De reden dat ik nu een blog schrijf over een week tijd is omdat ik die dinsdag toen we in de auto stapten en ik mijn gordel om wilde doen, ik een verkeerde beweging maakte en de pijn in mn nek schoot. Hij zat er goed in want uiteindelijk heb ik er mee in huis gezeten en rust moeten houden tot en met donderdag. Gek hoe nekpijn zo sterk kan zijn en zich over tijd kan verspreiden naar je hele nek en schouders. Het is nu zaterdag en heb er helaas nog steeds een beetje last van. Het waren niet echt twee topdagen maar we zijn gelukkig wel een avond wat gaan eten bij de Mexicaan in het dorp, om toch ff niet de hele tijd in huis te zijn. Daar hadden ze een van de lekkerste guacamole die ik tot nu toe heb gegeten.

Toni heeft naast het het muggending (wat enorm goed werkt, combi van licht en elektriciteit) donderdag van alles gekocht voor de van en is heel blij dat degene die eraan werkt er vanaf volgende week weer verder aan kan bouwen. Het kost wat tijd om hier achteraan te gaan. Rond 5 uur vertrekt hij en na 3 winkels is hij rond half 10 weer terug. Tussendoor heb ik op het gemak het ovengerecht gemaakt dat ik vaak bij Michel, Erika, Emma en Aron eet :) inclusief falafel, wat we daarna lekker samen op het terras op eten.

Vrijdag 7 augustus

We staan vroeg op want we gaan met Maria Rosa en haar gezin, Dovi en Irene naar Marina Land. Nog het cadea van Toni aan zijn nichtje. Gelukkig voel ik me stukken beter en k wordt heel blij als we langs de boulevard van Palma er naartoe rijden. Dit heb ik lang niet gezien en t voelt nu echt weer als vakantie. In het park zien we enorm veel.
Dolfijnen, zeehonden, papegaaien, allemaal soorten vogels en nog meer. Het is er gelukkig ook niet druk en er is veel schaduw. Tamar heeft me een paar weken geleden verteld over de taal app Drops, en deze gebruik ik voor Spaans. Ben er mega blij mee omdat mijn woordenschat niet groot is en je kan kiezen wat je wilt leren door duidelijke categorieën. Dus de laatste dagen heb ik geleerd over dieren in de zee, super handig!
Er is ook een zwembad voor kleine kinderen, waar we als lunch empanadas eten en waar Toni en ik met de kids in het water spelen. Het is toch weer heel warm, dus het makat me niet uit wanneer ik er uiteindelijk met driekwart natte kleding uitkom.

Het park heeft een prachtige ligging aan de kust, met uitzicht op een haven en een klein strandje. Ik trakteer op ijsjes en Toni en ik zoeken wat verfrissing op in het restaurant waar het lekker waait, en waar niemand is omdat de tweede dolfijjnenshow van de dag is begonnen. Uiteindelijk was het een mega leuke dag, en na afscheid te hebben genoemen dobberen Toni en ik nog even in de zee bij het strandje ernaast.

Als we weer thuis zijn eten we wat en doen we een dutje. Om 7 uur, waarom niet he. Ik hang de was op, daarna eten we couscous en geheel in thema besluiten we de film The Meg te kijken, over een reuze haai die normaal is uitgestorven maar toch niet blijkt :P

  • 08 Augustus 2020 - 20:03

    Mam:

    Geef Rusty maar een extra knuffel. Zo lief.

  • 08 Augustus 2020 - 20:15

    Pap:

    Elke keer weer benieuwd. Groeten aan Toni.

  • 10 Augustus 2020 - 22:05

    Tamar:

    Super leuk om allemaal te lezen, ik ga denk ik maar gewoon boeken want ik wil zo graag vakantie. Ik laat het je weten, ik zal eerst je verichtjes nog een keer goed lezen. Dikke knuffel en groetjes aan Toni

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Deze blog heb ik aangemaakt om bij te houden en te laten zien wat Toni en ik allemaal gaan meemaken deze weken in Mallorca. Vooral voor mij is het spannend omdat ik zijn familie ontmoet, maar deze tijd ook gebruik om te onderzoeken hoe ik kan werken zonder locatie afhankelijk te zijn.

Actief sinds 23 Juli 2020
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 717

Voorgaande reizen:

21 Juli 2020 - 31 Augustus 2020

Mallorca

Landen bezocht: