Hittegolf in Mallorca - Reisverslag uit s'Arenal, Spanje van Simone van der Graaf - WaarBenJij.nu Hittegolf in Mallorca - Reisverslag uit s'Arenal, Spanje van Simone van der Graaf - WaarBenJij.nu

Hittegolf in Mallorca

Blijf op de hoogte en volg Simone

01 Augustus 2020 | Spanje, s'Arenal

Dinsdag 28 juli

Een nieuwe hete dag, maar gelukkig zitten we in de studeerkamer koel. Vandaag begin ik met het downloaden van al het materiaal van de cursus Sociaal ondernemen die ik heb gedaan. Leuk om dingen terug te lezen. Daarna begin ik met het boek dat ik een maand geleden heb gekocht en dat tips geeft over locatie-onafhankelijk werk. Ik ben nu ergens rond blz 50 en al boordevol inspiratie en nieuwe info verder.

Als lunch eten we Knäckebröd met Menorcaanse kaas (mijn favoriet), spinazie en gerookte zalm. En een kopje verse gazpacho (koude soep) van de supermarkt maar die valt een beetje tegen. Na de middag ga ik verder met het One World Online Magazine. Sinds een jaar ben ik hier lid van en het behandeld verschillende maatschappelijke onderwerkpen van binnen en buitenland. Heel interessant alleen omdat het online is denk ik er weinig aan. Gelukkig staan alle edities van sinds eind 2017 er op en een van mn terugkomende taken in mijn planning is bijlezen. Dit keer was het onderwerp vervoer, met argumenten voor meer treinverkeer binnen Europa, hoe er wordt gekeken naar mogelijke toekomstige zweeftreinen en hoe er blijkbaar in Afrika al een tijd een heel lang maar onafgemaakte treinverbinding is, waarvan China om verschillende redenen de verdere ontwikkeling heeft gestaakt terwijl dit een enorme positieve impact kan hebben op de economie in Afrika en er buiten.

Omdat het rond de 40 graden is en we willen afkoelen besluiten we om weer naar de zee te gaan, maar nu gaan we rond 8 uur en we genieten er zo van om in het koele water te liggen dat we blijven tot zonsondergang. Op de terugweg gaan we langs de supermarkt voor anti muggenspul. Vooral vanochtend was het echt erg. Geen 5 minuten buiten of al 6 erbij. We vinden citronella armbanden en ik koop er twee, een voor mn pols en een voor mn enkel. Op internet staat dat vitamine B kan helpen omdat het je bloed ‘minder aantrekkelijk’ zou kunnen maken. Onbewezen maar voor een pakje van 3 euro wil ik het wel testen.

Als we terugkomen, zet Toni de gril voor buiten aan. Supercool ding, bruin met glad oppervlak. We leggen er aubergine op die we eten met pasta waarin truffel en mascarpone zit en met serrano ham en York ham. Ik ben bang dat we toch weer naar de Carrefour moeten binnenkort want dit is de paste truffelsmaak die ik ooit heb gehad…

Woensdag 29 juli

We hebben allebei nu voor de tweede keer slecht geslapen en de hitte werkt niet mee. Ook merk ik dat mijn energie en focus minder is en veel verder dan wat Spaans, mn oude plan voor Ecoalf doornemen om te kijken of ik van de initiatieven nog warm wordt in het algemeen, kom ik niet. Ik hou ook een lijst bij met strenge vragen voor mezelf, waar ik blij van wordt en wat ik meer wil ontwikkelen etc. Vacatures lezen en dingen die ik al heb gedaan en kan teruglezen helpt daarbij. Ook wil ik een Elevatorpitch kunnen maken maar zo ver ben ik nog lang niet.

Vandaag een simpele lunch, daarna wil ik een dutje doen maar door de warmte lukt het niet echt. Dan maar wat relaxen en wat postcast die me kunnen helpen proberen. Ik ben blij als het rond 7u is en we naar Palma gaan voor sushi. In Palma was het vandaag op het hoogtepunt blijkbaar 42 graden… Wat normaal nooit het geval is. Gelukkig is het bij de sushiplek koel maar niet te koud en genieten we van alles wat we bestellen. Ze hebben hier zoveel verschillende dingen dat we besluiten voornamelijk nieuwe dingen te proberen. Een sushi met ceviche van witte vis, met crunchy eend en palingsaus. En een met crunchy buitenkant en van binnen tonijn en asperge. Dit wil ook vaker eten :)
Erbij drink ik wijn, niet bewust dat dit wel eens heel dom kan zijn. Toni wil me nog een leuke plek laten zien wat ongeveer 5/10 min lopen is en als we buiten komen, komt er al een waas van hitte over me heen. Ik loop steeds langzamer tot ik op een moment bijna flauwval. Gelukkig zijn er cafeetjes en kan ik water drinken. Maar omdat het niet beter wordt gaan we naar de eerste hulp, die toevallig daar op de hoek is en waar Toni al vaak is geweest als trainer van scouting van vroeger. Ze doen wat tests en gelukkig is er niks ernstigs aan de hand. Toch heb ik ong anderhalf uur nodig om een beetje bij te komen voordat we weer naar huis rijden.

Donderdag 30 juli

Na twee keer als een zombie in de nacht naar de wc te zijn geweest word ik uiteindelijk half 10 wakker. We eten yoghurt met meloen en door de suikers voel ik me gelukkig iets meer wakker. Toni gaat voor een aantal uur naar de Van om verdere ontwikkeling te bespreken. Ik doe niks anders dan rusten in de slaapkamer, met de airco uit de studeerkamer. Gelukkig is dat zo’n ding die je kunt verplaatsen. Ik maak mezelf mn favoriete ontbijt met avocado en ei wanneer Toni terugkomt.
Dan verplaatsen we ons naar t kantoortje want ook ik moet ff focussen, want ik heb me aangemeld voor een masterclass over het verduurzamen van de mode industrie, via het duurzame mode museum in Amsterdam, dat wereldwijd bekend is. De masterclass zelf valt me een beetje tegen, ook kan ik me moeilijk concentreren, maar gelukkig wordt je onderdeel van de ‘community’ van iedereen die zich heeft aangemeld. En dat zijn 200+ mensen, overal en nergens vandaan en die in deze industrie werken. Dat kan wel goed voor mijn netwerk zijn dus wie het zijn ga ik me binnenkort maar eens in verdiepen. Daarna lees ik verder in mn boek wat nu snel gaat en als avondeten hebben we een 4 kazenpizza en een mediterrane pizza, voordat we moe het bed in rollen.

Vrijdag 31 juli

We worden allebei rond half 6 wakker en Toni heeft zn hoofd vol maar ook energie dus die begint met werken. Ik besluit het ook te doen zodra het ligt wordt in ong 30min, want ook ik heb een van mijn ochtenden waarbij ik duidelijke ideeën krijg over iets, maar ik val weer in slaap. Uiteindelijk beter, alsnog word ik rond 8u wakker dus vroeg genoeg om ook een goede start te maken. Eerst hebben we ontbijt en na een was te draaien gaan we allebei aan de slag. We zijn uitgenodigd door Toni’s ouders voor lunch en besluiten rond half 12 erheen te gaan, maar onze focus is zo goed dat we om 5 minuten ervoor achter komen dat het al zo laat is :P Snel spullen pakken en onderweg.

Toni heeft de laatste dagen sollicitatiegespreken gevoerd voor een nieuwe collega en zodra we in Bunyola aankomen is hij net op tijd om een van de kandidaten het goede nieuws te brengen. Ook ik ga weer even verder want ik heb mn laptop mee.

Rond 2u gaan we eten. Er is zalm en gestoomde aardappels met gestoomde bonen en wortelen. Ze doen er olijfolie overheen en Mallorcaanse gedroogde peper en het smaakt heerlijk. Ik eet zelfs weer is een beetje te veel. In de middag gaan we zwemmen. T is wederom heet maar ik zorg dat in ieder geval mn hoofd goed beschermd is. Ik weet niet of ik hun namen goed spel (!) maar rond 5 worden Toni’s nichtje en neefje door zijn zus gebracht want zij hebben een bruiloft. Heel snel ontmoet ik Maria Rosa, de zus, die we zondag gelukkig langer zien. Galla het nichtje van 5 en Joal neefje die zondag 2 wordt zijn super schattig en we spelen de rest van de middag in het zwembad. Vooral Toni neemt de rol van gekke oom op zich :) ik ben blij want eerst waren ze heel verlegen, maar als we later vertrekken krijg ik ook kusjes op mijn wang en zwaaien ze ons allebei uit, zo lief!

We wilden vervolgens eerst naar de Brico gaan, maar inmiddels is het weer half 8 en hebben we ook spullen nodig in de Aldi. Uiteindelijk wordt het dus Aldi, waar we vernikkelen van de kou. Niet normaal hoe hoog die airco staat. Uiteindelijk krijgen we t redelijk voor elkaar om wel al het lekkers te ontdekken voordat onze voeten eraf vriezen en we zijn uiteindelijk opgelucht als we weer in de 31 graden buiten staan. Thuis maakt Toni hamburgers klaar met ‘Pimientos de Padron’ een bekende Spaanse tapa van kleine gegrilde groene paprikaatjes. Gelukkig is het eindelijk rond half 10 weer eens onder de 30 graden! Zodra we later in bed liggen voelen we eindelijk de frisse lucht ook weer door de kamer vloeien.

  • 01 Augustus 2020 - 11:16

    Janneke:

    Leuk weer om te lezen Simone!

  • 01 Augustus 2020 - 11:40

    Annet :

    Je kunt heel uitgebreid vertellen! Leuke verhalen en succes met alle het leesvoer

  • 01 Augustus 2020 - 12:14

    Pap:

    Wish I was there

  • 10 Augustus 2020 - 21:59

    Tamar:

    Spannend al die initiatieven, ben benieuwd wat je cursussen en dat boek je allemaal brengen. Ik wil ook alles eten wat jullie hadden heerlijk!!!! Ik moet zeggen dat de hitte hier ook flink vermoeid....net weggesmolten tijdens dansles.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Deze blog heb ik aangemaakt om bij te houden en te laten zien wat Toni en ik allemaal gaan meemaken deze weken in Mallorca. Vooral voor mij is het spannend omdat ik zijn familie ontmoet, maar deze tijd ook gebruik om te onderzoeken hoe ik kan werken zonder locatie afhankelijk te zijn.

Actief sinds 23 Juli 2020
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 715

Voorgaande reizen:

21 Juli 2020 - 31 Augustus 2020

Mallorca

Landen bezocht: