101 uitzichtpunten - Reisverslag uit s'Arenal, Spanje van Simone van der Graaf - WaarBenJij.nu 101 uitzichtpunten - Reisverslag uit s'Arenal, Spanje van Simone van der Graaf - WaarBenJij.nu

101 uitzichtpunten

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

12 Augustus 2020 | Spanje, s'Arenal

Zaterdag 8 augustus

Vandaag word ik wakker met het briljante idee om ergens een koffie te drinken waar allemaal uitzichtpunten in de buurt zijn en een supermarkt. Zo is op zaterdag boodschappen doen minder een ‘tijdverspilling ’en we kunnen dit ook echt niet langer uitstellen. Ook wel eens leuk om zelf met een plan te komen in plaats van Toni altijd de gids te laten spelen. We komen in een heel stil plaatsje terecht, met een ietswat vreemd restaurant wat meer een groot huis lijkt, met terras. Ik neem een Cortado (kleine koffie) die heel waterig is maar Lola, het hondje van de mensen die dichtbij ons zitten, maakt een hoop goed. Uiteindelijk zien we drie verschillende uitzichtpunten, allemaal schitterend en net ff anders. Ook hebben we inspiratie opgedaan voor nieuwe stranden die we kunnen bezoeken :)

Bij de supermarkt zijn we zoals altijd weer ff bezig en dit keer nemen we o.a. een hele corvina (witte vis, weet de naam niet in NL) mee, voor vanavond wanneer Toni’s ouders bij ons komen eten. Naast normale eieren hebben ze hier ook kwarteleitjes, die je hier ook voor een normale prijs kan kopen. Laten we het eens proberen. Thuis eten we vers brood met avocado en kwarteleitjes en het smaakt heerlijk.

Uiteindelijk is het alweer half 6, waardoor we nog drie uur hebben voor allemaal praktische dingentjes zoals vorige blog online zetten (!) en eten voorbereiden. Naast vis op de gril eten we weer de Spaanse kleine paprikaatjes, asperges en zoete aardappel puree. Toni’s vader heeft een soort appeltaart gemaakt en meegenomen als toetje. We hebben een gezellige avond op het terras en rond middernacht liggen we op bed.

Zondag 9 augustus

Als tegenovergestelde van gisteren staan we vandaag redelijk vroeg op (8uur) omdat we een vol programma hebben. Na ontbijt en alles rijden we naar Consell, waar een grote vlooienmarkt is op zondags. Eerst stoppen we bij een schattig pleintje met een waterput en terras, waar we ook de auto gelukkig onder de koelte en schaduw van een boom kunnen zetten. De hittegolf is al even voorbij, maar vandaag wordt het alsnog goed 35 graden. Op het terras drinken we een koffie die wel goed smaakt voordat we de markt zoeken.

De markt blijkt uiteindelijk een grote. Het is al heel warm en natuurlijk vergeet ik van alle dagen vandaag een pet mee te nemen. Ook de mondkapjes maken de hitte niet makkelijker, maar de markt is het allemaal waard. Daarna rijden we richting Forment, het noordelijkste puntje van het eiland, waar een vuurtoren is. Tussendoor stoppen we bij een uitzichtpunt en hier zien we al dat ondanks het toerisme dit jaar anders is, het toch nog heel druk is. Het is wel ongelofelijk mooi, in feite staan we op een aantal extreem hoge rotsen en hebben we bijna 360 graden uitzicht.

Daarna gaan we naar de vuurtoren, waar een café bij is. Gelukkig is het binnen want meer zon kunnen we even niet hebben. Ik heb zo’n zin in een cola. Dit heb ik vrijwel nooit maar me warm weer wel soms. Het is gelukkig een ijskoud blikje en ik voel me gelijk beter. Na wat grappige selfies rijden we weer een stuk terug. Onderweg heeft Toni nog een discussie met een Duitser bij een parkeerplaat. Dit is bij een nieuw uitzichtpunt en hij wil zijn huurauto vóór die van Toni wilt zetten, zodat we er niet uitkunnen. ‘Ik blijf maar 5 minuten weg’ zegt hij. Prima, het is dat Toni weet dat je op deze plek niet meer dan 5 minuten nodig hebt dus we laten de irritante toerist maar voor wat hij is :P

Laatste stop van de dag is Platja de Forment. Eindelijk echt afkoeling. Ook hebben we een plekje in de schaduw met een briesje, beter kan niet. Wanneer we weer terug naar huis rijden ben ik in een grappige bui als Toni me iets heel serieus verteld over de geschiedenis van waar we zijn, en ik antwoord met ‘allemaal leuk en aardig maar waar zijn we nou eigenlijk’. Dan vraagt hij, hoe ver denk je dat we van huis zijn en ik schat 10 minuten. Precies 10 minuten later komen we aan! De nickname “Simone Maps” die hij me heeft gegeven verdien ik blijkbaar nog steeds :)

In de avond eten we weer overheerlijke pasta met truffel en dit keer Parmezaanse kaas, met aubergine en serrano ham.

Maandag 10 augustus

Productief dagje van ik ben het grootste gedeelte van de dag bezig met het maken en invullen van een Value Proposition Canvas, wat me weer een wat duidelijker beeld geeft van mijn ideeën en dat ik zelf een aantal zou kunnen combineren. Ik weet het ik ben wat onduidelijk over mijn plannen, maar ik wil pas meer delen als ik het echt concreet kan vertellen.

Na 3 uur is inmiddels zoals altijd hier wat minder productief. De warmte trekt langzaam door heel het huis en die middag kan ik mijn weg niet zo vinden. Het lukt me niet eens om een siësta te houden. Uiteindelijk besluit ik maar om te beginnen in een nieuw leesboek. Als avondeten maakt Toni fajitas voor ons en daarna kijken we naar de film Vantage point, een actiefilm waarvan je bijna duizelig wordt van hoe vaak een gebeurtenis wordt herhaalt in verschillende scenario’s.

Dinsdag 11 augustus

Als we wakker worden is het heerlijk fris buiten. Eerst ontbijtje en daarna maken we de vloer in huis schoon, gevolgd door een frisse douche. Vandaag een enorm saaie taak, namelijk mijn e-mail opschonen. Sommige mensen weten dat ik hier heel slecht in ben (hoi Tamar ;)) en als ik het dan eenmaal weer eens doe dan kost het me flink wat tijd. Toni’s moeder is jarig en we vieren het donderdagavond in een restaurant in de haven van Soller. Omdat we niet weten wat we haar willen geven probeer ik wat onderzoek te doen, maar dat is nog best lastig.

Na de lunch voel ik me een beetje meh, maar dat blijkt vooral te komen omdat ik moe ben want vervolgens doe ik een dutje van twee uur. Daarna komt Javier, een vriend van Toni langs. Ze hebben elkaar lang niet gezien dus ik laat ze voor ene groot deel ff lekker bijpraten.

We hebben geen zin in koken, en gelukkig wel pizza’s in de koelkast, wat met een rood wijntje in onze ogen een etentje van kwaliteit is. Zeker met deze pizza’s. Daar kunnen de verse supermarkt pizza’s van Nederlandse supermarkten niet tegenop. Ook leggen we er nog wat artisjok uit blik op, wat het nog meer smaak geeft. Na het eten houden we een wellness momentje, door onszelf in te smeren met verse aloë vera en een verkoelende douche erna.

  • 12 Augustus 2020 - 17:46

    Mam:

    Heerlijk om dit prachtige eiland samen te ontdekken. We worden steeds nieuwsgieriger :)

  • 12 Augustus 2020 - 18:41

    Pap:

    Man man wat mooi

  • 12 Augustus 2020 - 18:41

    Pap:

    En lekker

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Deze blog heb ik aangemaakt om bij te houden en te laten zien wat Toni en ik allemaal gaan meemaken deze weken in Mallorca. Vooral voor mij is het spannend omdat ik zijn familie ontmoet, maar deze tijd ook gebruik om te onderzoeken hoe ik kan werken zonder locatie afhankelijk te zijn.

Actief sinds 23 Juli 2020
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 716

Voorgaande reizen:

21 Juli 2020 - 31 Augustus 2020

Mallorca

Landen bezocht: