Weer iets nieuws geleerd: stoplichtfeestjes :) - Reisverslag uit s'Arenal, Spanje van Simone van der Graaf - WaarBenJij.nu Weer iets nieuws geleerd: stoplichtfeestjes :) - Reisverslag uit s'Arenal, Spanje van Simone van der Graaf - WaarBenJij.nu

Weer iets nieuws geleerd: stoplichtfeestjes :)

Blijf op de hoogte en volg Simone

20 Augustus 2020 | Spanje, s'Arenal

Woensdag 12 augustus

Vandaag gaat Toni naar de Van om een structurele planning te maken voor de komende tijd. Ik neem van de gelegenheid gebruik om afgezet te kunnen worden in Palma, zodat ik verjaardagcadeaus kan zoeken voor Toni’s moeder. Ik besluit het echte centrum zoveel mogelijk te vermijden en na een koffie op terras begin ik met mijn zoektocht. Uiteindelijk heb ik in een klein buurtje met allemaal lokale winkels een natuurlijke eau de cologne gevonden van sinaasappelgeur met bloemen, gemaakt in Mallorca. Ook koop ik twee empanadas voor de lunch om met Toni te delen, en als hij me komt ophalen kopen we ook nog een mooi boek om bij dit cadeau en de uil die we op de markt van Consell hebben gevonden te geven.

Een van de empanadas is met vis en is heerlijk. Het is zelfs de eerste keer dat Toni er een eet met vis. De rest van de middag is rustig met siësta en in de avond maak ik rijst met garnalen en groenten.

Donderdag 13 augustus

Omdat ik door zonnesteek en langdurige last van mijn nek minder heb gewerkt aan mn plannen dan ik wilde, ben ik in de ochtend deze uren gaan tellen en heb ik ze bij mijn komende planning tot 31 augustus toegevoegd. Ik moet aan de bak!

Ook kwamen Toni’s ouders omdat ze een afspraak hadden gemaakt met een bedrijf om een alarm te instaleren. In Spanje komt het namelijk steeds vaker voor dat mensen zich in een leeg huis settelen dat niet van hun is, en volgens de regelgeving hier is het heel moeilijk om deze mensen er uit te krijgen. Zelfs als je papieren hebt dat de woning van jou is. En aangezien deze woning zo nu en dan leeg is willen ze het zekere voor het onzekere nemen.

Later komt Toni ook thuis van een afspraak betreft de Van. Even later gaan we met z’n allen lunchen in een restaurant/kantine bij een manege. Eerst heb ik gazpacho en vervolgens een tortilla met groenten. De porties zijn zo groot, dat ik alleen nog maar watermeloen kan eten als een van de dessert opties die bij het dagmenu horen en zelfs dat is eigenlijk te veel. Het is wel allemaal erg lekker.

Na de lunch doen we en siësta bij Toni’s ouders en koelen we daarna af in het zwembad. We halen nog even snel Mallorcaans bier en eieren bij de bio markt en dan gaan we met zn allen naar Port de Soller om Toni’s moeder haar verjaardag te vieren. Toni’s zus en haar gezien komen daar ook heen en we hebben een prachtig plekje met uitzich op de baai bij een mooi restaurant. Er komt van alles voorbij, onder andere slakken. Toni en ik delen een Paella, ook alweer zo’n gigantische portie. Gelukkig kunnen we het meenemen naar huis. Na het eten geven we de cadeautjes en ze is er blij mee :) Toni krijgt van zijn zus en co nog een hele mooie en handige meeneemfles voor koude en warme dranken. Rond half 12 vertrekken we en we liggen uiteindelijk rond 1u in bed.

Vrijdag 14 augustus

Weer een drukke dag achter de laptop. Of eigenlijk achter het nieuwe grote scherm wat Toni soort van over heeft en ik mag gebruiken! Zoveel handiger, en werkt veel comfortabeler. De werkdag eindigen we met dat ik Toni laat zien hoe mijn ideeën zich verder ontwikkelen en ik ben superblij want hij is heel erg geïnteresseerd en heeft altijd erg goede tips waar ik weer mee verder kan. Uiteindelijk heeft hij zelf veel ervaring want hij heeft zelf meerdere soorten projecten gestart, waaronder zijn huidige bedrijf. Belangrijkste tip van vandaag was dat, indien het mogelijk is, ik het beste kan beginnen met een of meerdere dingen die ik al eenvoudig kan testen. Dus hier ga ik mee verder.

Voor in de avond zijn we last-minute uitgenodigd door Kiko, goede vriend van Toni, om de verjaardag van zijn vrouw Vanessa te vieren. Er zijn maar een paar vrienden en het is in de tuin dus we besluiten te gaan. Gelukkig hebben we het restje paella dat we ervoor kunnen eten zodat we weinig tijd kwijt zijn aan koken.

Iedereen op de verjaardag is erg aardig en het gaat heel goed met mijn Spaans! Ik maak onder andere ook weer een leuk grapje en ik ben blij dat ik alles begrijp, want als ik vraag hoe Kiko en Vanessa elkaar kennen blijkt het via een "fiësta de semaforo" oftewel stoplicht feestje te zijn geweest. Haha een stoplicht feestje, ik wist niet wat dat was maar 14 jaar geleden gebeurde het, Toni was er ook, en iedereen moest ofwel iets roods dragen (bezet) of geel (het is ingewikkeld) of groen (beschikbaar). Een van de leukste dingen die ik ooit heb gehoord :P en blijkbaar succesvol. Ook deze avond liggen we rond 1/2u in bed, compleet uitgeteld.

Zaterdag 15 augustus

We wilden eigenlijk ten laatste om 8u op staan zodat we vroeg in de veilige uren naar het strand konden, maar dit keer was slaap net even wat belangrijker en uiteindelijk gingen we rond 12 uur. We kozen wel een plek met veel rotsen, zodat we konden relazen in de schaduw. We gingen naar een van de locaties die we vorige week zaterdag zagen. Mega goed idee, want het begon steeds harder te waaien, maar wij zwommen in een mini baai van rotsen waar vrijwel geen wind was. Er was onder water onder andere een opening naar de andere kant van de rotsen. Best spannend, maar met Toni’s hulp ben ik er ook onder door gegaan en daar waren de grootste vissen die ik tot nu toe onder water heb gezien.

Na het zwemmen wilden we naar de supermarkt gaan, maar toen we om 14:57 binnen kwamen gingen ze in 3 minuten sluiten omdat het een feestdag is. Aiii, maar gelukkig hoeven we de komende twee dagen nog niet te verhongeren met wat we in de koelkast hebben :P Ergens wel fijn, want naar de supermarkt gaan kost ons altijd best veel tijd, en vanavond gaan we om 7u alweer op pas om neven en nichten van Toni te ontmoeten in een plaatsje hiernaast.

We hebben afgesproken in een bar op het terras. Bij deze bar krijg je tapas bij elk drankje dat je besteld, heel gevaarlijk :P Het was heel leuk om meer familie te leren kennen, maar ook wel intens om alles in het Spaans te begrijpen in een groep. We hebben heerlijke tapas gekregen en voordat we het wisten was het alweer 10u. Een half uur later waren we allebei heel moe, niet gek na ook uren gespendeerd te hebben in en bij de zee en een aantal korte nachten achter de rug te hebben gehad.

Voordat we gaan slapen lees ik online het slechte nieuws dat Mallorca op code oranje staat voor Nederland en dat we bij terugkomst 14 dagen in quarantaine moeten. Hierdoor was ik een aantal dagen niet in de stemming om mijn blog te schrijven want dit betekende onder andere dat we niet naar de bruiloft kunnen van mijn nichtje, wat heel erg balen is, en dat ik mijn broer en zijn gezin maar heel even kan zien wanneer we terug zijn in Nederland.

Hierdoor schrijf ik nu de eerste helft van de blog want ik moet redelijk wat inhalen. Ik hoop morgen de rest te schrijven. Gelukkig weten we inmiddels dat quarantaine nu 10 dagen is, dus hopelijk blijven we gezond en betekent dit dat we in ieder geval mijn vaders verjaardag kunnen vieren zoals gepland.

Tot snel! Xxx

  • 20 Augustus 2020 - 12:48

    Mam:

    Wat een belevenissen weer. Leuk om nieuwe mensen te leren kennen en dat je zo goed kunt oefenen met Spaans. Op naar je volgende blog xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Deze blog heb ik aangemaakt om bij te houden en te laten zien wat Toni en ik allemaal gaan meemaken deze weken in Mallorca. Vooral voor mij is het spannend omdat ik zijn familie ontmoet, maar deze tijd ook gebruik om te onderzoeken hoe ik kan werken zonder locatie afhankelijk te zijn.

Actief sinds 23 Juli 2020
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 718

Voorgaande reizen:

21 Juli 2020 - 31 Augustus 2020

Mallorca

Landen bezocht: