Het is eindelijk zover! - Reisverslag uit s'Arenal, Spanje van Simone van der Graaf - WaarBenJij.nu Het is eindelijk zover! - Reisverslag uit s'Arenal, Spanje van Simone van der Graaf - WaarBenJij.nu

Het is eindelijk zover!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

23 Juli 2020 | Spanje, s'Arenal

Fijn weekend allemaal! Op dit moment zit ik heerlijk buiten in de vroege ochtend zon, af en toe te kijken naar hoe Rusty de kat aan het jagen is in de tuin, terwijl ik met mijn eerst blog begin :)

---

Dinsdag 21 juli, eindelijk gaan we vandaag naar Mallorca!

Eind februari ben ik hier ook geweest, toen Toni en ik elkaar nog maar net kenden. Dit was maar drie dagen en nu is er eindelijk tijd om zijn familie te leren kennen en te zien wat dit eiland nog meer te bieden heeft. Uiteindelijk hebben we maar besloten om een enkele reis te boeken want we weten nog niet precies over hoeveel weken we terug gaan. Toni moet gewoon werken en ik gebruik de tijd om mijn volgende professionele stap uit te stippelen. Net als hem wil ik niet meer afhankelijk zijn van een werklocatie, zodat we onder andere eenvoudiger hier naar toe kunnen gaan, maar ook naar bijvoorbeeld Boedapest. Dus het wordt een spannende tijd!

We vlogen die dag om 16:15, dus we hadden nog rustig de tijd om de laatste dingen te regelen. Toni had speciale KN95 gezichtsmaskers besteld voor de reis en met deze op en alle bagage zijn we met metro en trein naar Schiphol gegaan. Het was erg rustig, gelukkig maar want we kregen al snel door dat niet iedereen het masker dragen serieus neemt. Het hele vliegtuig was vol, maar verder ging de reis voorspoedig en waren we enorm blij met de maskers omdat ze beter aansluiten, je meer ademruimte hebt en ze beter ventileren.

We mogen zolang we hier zijn de auto van Toni's moeder gebruiken en voor extra veiligheid hadden we afgesproken dat zijn ouders naar het huis zouden komen zodra wij in een taxi zaten. We konden de hitte om 7u gelijk al voelen dus het was heerlijk om bij aankomst gelijk onder de douche te springen in de badkamer buiten. Grappig, onder de douche hoorden we zijn moeder al arriveren en tegen de tijd dat we klaar waren , waren ze er allebei. Eindelijk na inmiddels een aantal Skype momenten kon ik ze in het echt ontmoeten. We hadden een gezellige eerste avond met tapas die ze voor ons hadden meegenomen. Twee uur later gingen ze naar huis en zoals altijd was ik erg moe van de reis, gecombineerd met de warmte. We konden heerlijk het bed in wat al van te voren voor ons klaargemaakt was.

Woensdag 22 Juli

Het is zo fijn dat ik hier al eerder geweest ben, het huis voelt gelijk als thuis. Het huis waar Toni altijd in woont als hij een aantal weken hier is, is van zijn opa en oma geweest. Het ligt in S'aranjassa (deze locatie kon ik niet kiezen op de kaart, vandaar maar S'arenal :P) en gelukkig best koel en ruim met terras en tuin.
Na ontbijt ging Toni aan het werk en ben ik al mijn spullen gaan uitpakken. Mijn backpack was 16 kg ipv 15, maar gelukkig zat dat nog binnen het limiet.

Na een heerlijke Italiaanse koffie gingen we met de auto naar de supermarkt, om spullen te halen voor de eerste dagen. Fietsen hier is niet echt een ding, maar gelukkig is de dichtstbijzijnde supermarkt maar ongeveer tien minuten rijden. Hier dragen ze in de supermarkt ook mondkapjes, het is fijn om te zien dat ze het hier, ook al zijn er gelukkig weinig besmettingen, het serieus nemen. Ik word altijd heel blij van buitenlandse supermarkten en we hebben een aantal lekkere Spaanse dingen gekocht. Onder andere Mallorcaanse empanadas met varkensvlees, worst en erwten er in die we gelijk voor de lunch hebben gegeten.

Na de lunch ging Toni verder met werk en ik ben begonnen met het maken van een planning voor de eerste drie dagen en een To Do list voor de komende weken. Daarna heb ik mijn dagelijkse Spaanse sessie gedaan via de app Drops. Het is elke dag maar 5 minuten, maar daarnaast heb ik ook mijn Spaanse lesboeken van 10 jaar geleden meegenomen :) een van de belangrijkste doelen hier is mijn Spaans enorm verbeteren, zodat ik zo goed mogelijk met Toni's familie en vrienden kan communiceren.

Rond half 7 gingen we naar een van de mooiere stranden in de buurt, net voor de stranden van Palma de Mallorca. Het heet Platja Caló de ses Lleonardes en is meer een baai met een klein strand. In Mallorca hebben ze overigens een heel ander dialect, maar gelukkig kan iedereen ook het Spaans dat ik ken :P Het zeewater was heerlijk, we hadden snorkels mee en hebben verschillende mooie vissen gezien. S'avonds ging ik koken want Toni moest nog wat werk doen dus kon hij het mooi op dat moment doen. Ze hebben hier veel meer soorten groentemix uit de diepvries, ook een met garnalen, bonen en groene asperges. Dat heb ik warm gemaakt en samen met rijst en sojasaus smaakte het heerlijk. En een verfrissende cider uit Asturias erbij. Na het eten een nieuwe serie geprobeerd en daarna met alle ramen en deuren open gaan slapen.

Donderdag 23 juli

Vandaag heeft Toni het tweede bureau in de studeerkamer voor mij klaargemaakt, zodat ik daar lekker aan de gang kan gaan. Ik heb nog een aantal cursussen die ik tussen nu en een jaar geleden heb besteld en vandaag ga ik aan de slag met Google Analytics, waarbij ik een officieel Google certificaat krijg als ik het haal. Veel kwam bekend voor door mijn functie in Affiliate Marketing van een aantal jaar geleden. De cursus kan in een dag gedaan worden, maar het was veel stof en na een siësta besloot ik om het examen zelf de volgende ochtend te doen. Rond 6u aten we wat kersen en cashewnoten en hebben we mijn ouders via Whatsapp het huis laten zien.

Toni heeft een jaar geleden een soort busje aangechaft die hij laat klaarmaken om er overal mee naartoe te kunnen reizen en vanuit daar te kunnen werken. Hij bouwt zelf voor een groot deel mee, zoals bijvoorbeeld de keuken, en na het eten zijn we naar de IKEA gegaan in de buurt om de mogelijkheden in het echt te kunnen bekijken. Ideaal zeg om in de avond voor sluitingstijd daarheen te gaan, niet te heet en bijna niemand daar. Na nieuwe inspiratie gingen we weer naar huis. Ook heeft hij een bedje gekocht dat normaal voor kinderen is, maar op internet las hij een artikel dat katten het voornamelijk gebruiken en hij wil het testen voor Rusty :)

Vrijdag 24 juli

Ik had de wekker wat vroeger gezet om het Google Analytics examen te kunnen maken voordat we naar Bunyola gaan, waar Toni's ouders wonen. Dit is net in de bergen. In de omschrijving stond dat het een uur zou duren, maar ik krijg er anderhalf uur tijd voor die ik ook nodig had maar waardoor ik me wat gehaast voelde. Ik had 80% nodig maar had helaas 75%. gelukkig mag je het zo vaak proberen als je wilt.

Met een ijskoffie in de auto gingen we daarna op weg. Het is een half uurtje rijden ongeveer en het is altijd weer speciaal om de bergen steeds dichterbij te zien komen. Het huis van Toni's ouders is heel mooi, en vooral heel anders dan alles wat ik ken. Het ligt letterlijk tegen de rots aan en heeft twee verdiepingen, maar de tuin heeft ongeveer vier verdiepingen, allemaal aan elkaar gelinkt door een weerwar aan trappen en allemaal mooie stukjes tuin en terras. Helemaal boven is het zwembad met prachtig uitzicht.

Het is nu al een aantal maanden dat de kat van Toni, Rusty, bij zijn ouders verblijft. Hij kon niet wachten om hem weer te zien en ik heb een video gemaakt van de emotionele wederontmoeting :P.
Voordat we gingen lunchen hebben we samen met Toni's vader een duik genomen. De lunch was heerlijk, Gigantische tomatenplakjes met mozzarella en basilicum, kipspiesjes, worstjes, salade en brood. En witte wijn :) Als toetje hadden we een amandeltaartje uit de diepvries van de IKEA meegenomen, die ga ik zeker vaker kopen! Daarna lekker in de tuin gelezen en een siësta gedaan voordat we weer wat baantjes gingen trekken. Ook hebben we een tour gekregen langs alle prachtige bloemen en planten die in de tuin staan. Oma als je dit leest, binnenkort maak ik wat gedetailleerde foto's van de tuin zodat je de planten kan zien.

Na een snack zijn we naar de biologische supermarkt gegaan op 3 minuten loop afstand en hebben we een soort vis dat op tonijn lijkt, kleine muffins, Ierse boter en Spaanse wijn en bier gehaald. Daarna zijn we met Rusty terug naar huis gereden. Om een goede Spaanse tijd van half 10 zijn we gaan eten op het terras. Zoete aardappelpuree en een salade met noten, blauwe kaas en gerookte zalm. Met een glas witte wijn (Albariño).

En vandaag is het zaterdag, maar de volgende keer ga ik weer verder met schrijven :0

Groetjes!

  • 25 Juli 2020 - 14:28

    Tamar:

    Hii sweetie, super leuk om te lezen. Wat heerlijk snorkelen en zwemmen en al dat eten klinkt ook goddelijk!!! Geniet van je tijdelijke thuis. Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Deze blog heb ik aangemaakt om bij te houden en te laten zien wat Toni en ik allemaal gaan meemaken deze weken in Mallorca. Vooral voor mij is het spannend omdat ik zijn familie ontmoet, maar deze tijd ook gebruik om te onderzoeken hoe ik kan werken zonder locatie afhankelijk te zijn.

Actief sinds 23 Juli 2020
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 714

Voorgaande reizen:

21 Juli 2020 - 31 Augustus 2020

Mallorca

Landen bezocht: